Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Informatie met praktijkvoorbeelden over de onderwijskundige aspecten van de vorming van combinatieklassen in de basisschool.
Basisonderwijs. --- Combinatieklassen. --- Differentiatie (onderwijs).
Choose an application
Basisonderwijs. --- Beleid. --- Differentiatie (onderwijs). --- Studentenbegeleiding.
Choose an application
Differentiatie ; onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs ; Nederland --- Educational innovations --- Netherlands --- Students --- Accompaniment --- Study and teaching (Continuing education)
Choose an application
Theses --- 81.84 education for minorities. --- Basisonderwijs. --- Differentiatie (onderwijs). --- Etnische minderheden.
Choose an application
Orthopedagogics --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- differentiatie --- 454.2 --- 454.3 --- 484.23 --- 482 --- Differentiatie --- Secundair onderwijs --- Onderwijs --- didactiek --- 454 --- Interne differentiatie --- Differentiatie (onderwijs) --- Onderwijs. --- Onderwijskunde. --- Geschiedenisonderwijs. --- Nederland. --- differentiatie : s.o. (ler) --- Differentiatie (onderwijs).
Choose an application
Hoe zorg je dat een groep leerlingen of cursisten, die in vele opzichten van elkaar verschillen, gemotiveerd met de doeltaal aan de slag gaat? Taalleerders kunnen er veel baat bij hebben om op hun eigen niveau, manier en tempo te werken. Ook het ministerie en de inspectie willen aandacht voor het bevorderen van differentiatie in de lessen. Veel docenten zoeken naar concrete voorbeelden om hier gehoor aan te kunnen geven. Differentiëren in het talenonderwijs is een praktisch inspiratieboek vol met tips voor kleine ingrepen en werkvormen die recht doen aan de verschillen tussen leerlingen of cursisten in heterogene en homogene groepen. De werkvormen zijn ingedeeld in de vier taalvaardigheden en woordenschat en grammatica. Afhankelijk van de situatie kan de docent een keuze maken uit ingrepen om small, medium en large te differentiëren en te selecteren naar een ERK-niveau. Elke werkvorm wordt op overzichtelijke wijze weergegeven volgens het model van Volledige Instructie. Daarin is aangegeven hoe gevarieerd kan worden in niveau, tempo, inhoud, leervoorkeuren en mate van ondersteuning van de docent. De werkvormen kunnen los worden aangeboden naast de lesmethode, maar ook gebruikt worden om opdrachten uit de methode te verrijken. Dit boek is bedoeld voor alle docenten en docenten in opleiding mvt en NT2 die op snelle en gemakkelijke wijze willen differentiëren in hun taallessen. (flaptekst)
Didactics of languages --- talenonderwijs --- Differentiatie ; onderwijs --- Nt2 --- Taalonderwijs --- 485.3 --- grammatica --- Lezen --- Luisteren --- NT2 --- Schrijven --- Spreken --- woordenschat --- differentiatie --- differentiëren --- taalonderwijs --- 371 --- 456.2 --- Didactiek --- Differentiatie --- * 838.5 --- didactiek --- Differentiatie: onderwijs --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Nederlands voor anderstaligen
Choose an application
Hoe zorg je dat een groep leerlingen of cursisten, die in vele opzichten van elkaar verschillen, gemotiveerd met de doeltaal aan de slag gaat? Taalleerders kunnen er veel baat bij hebben om op hun eigen niveau, manier en tempo te werken. Ook het ministerie en de inspectie willen aandacht voor het bevorderen van differentiatie in de lessen. Veel docenten zoeken naar concrete voorbeelden om hier gehoor aan te kunnen geven. Differentiëren in het talenonderwijs is een praktisch inspiratieboek vol met tips voor kleine ingrepen en werkvormen die recht doen aan de verschillen tussen leerlingen of cursisten in heterogene en homogene groepen. De werkvormen zijn ingedeeld in de vier taalvaardigheden en woordenschat en grammatica. Afhankelijk van de situatie kan de docent een keuze maken uit ingrepen om small, medium en large te differentiëren en te selecteren naar een ERK-niveau. Elke werkvorm wordt op overzichtelijke wijze weergegeven volgens het model van Volledige Instructie. Daarin is aangegeven hoe gevarieerd kan worden in niveau, tempo, inhoud, leervoorkeuren en mate van ondersteuning van de docent. De werkvormen kunnen los worden aangeboden naast de lesmethode, maar ook gebruikt worden om opdrachten uit de methode te verrijken. Dit boek is bedoeld voor alle docenten en docenten in opleiding mvt en NT2 die op snelle en gemakkelijke wijze willen differentiëren in hun taallessen. (flaptekst)
Didactic strategies --- Didactics of languages --- Differentiatie ; onderwijs --- Taalonderwijs --- Nt2 --- 485.3 --- grammatica --- Lezen --- Luisteren --- NT2 --- Schrijven --- Spreken --- woordenschat --- differentiatie --- differentiëren --- taalonderwijs --- 371 --- 456.2 --- Didactiek --- Differentiatie --- * 838.5 --- didactiek --- Differentiatie: onderwijs --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Nederlands voor anderstaligen
Choose an application
Sinds in 2013 de eerste versie van dit boek verscheen, is er veel gebeurd. Niet alleen op het gebied van wet- en regelgeving, maar bijvoorbeeld ook qua digitale hulpmiddelen die beschikbaar zijn. Deze herziene editie is wederom een praktisch basisboek, waarmee leerkrachten stap voor stap leren hoe zij kunnen differentiëren voor de slimme leerling en voor de leerling die extra uitleg, oefenstof en feedback nodig heeft. Vertrekpunt is uiteraard de basisles. Het boek begint met het waarom. Hoofdstuk 1 gaat in op recente ontwikkelingen in het onderwijsbeleid die het belang van differentiatie onderstrepen. Hoofdstuk 2 beschrijft de visie op differentiëren. In hoofdstuk 3 staan de auteurs stil bij de voorwaarden om te kunnen differentiëren. Hoofdstuk 4 handelt over het clusteren van leerlingen en het opstellen van een groepsoverzicht en een groepsplan. In hoofdstuk 5 behandelen ze de differentiatie in doelen,leerstof en tijd, waarna hoofdstuk 6 dieper ingaat op instructie en organisatie. Vervolgens staat het differentiëren met jonge kinderen centraal. In hoofdstuk 8 sluiten ze af met een schoolbeleid voor differentiatie en het belang van professionalisering van leerkrachten op dit vlak.
Differentiatie ; onderwijs --- Differentiatie --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- School management --- Didactics --- talentmanagement --- basisonderwijs --- didactiek --- differentiële opvoeding
Choose an application
Today's classroom is more diverse, more inclusive, and more plugged into technology than ever before. And it's led by teachers under enormous pressure to help decidedly unstandardized students meet an expanding set of rigorous, standardized learning targets. In this updated second edition of her best-selling classic work, Carol Ann Tomlinson offers these teachers a powerful and practical way to meet a challenge that is both very modern and completely timeless: how to divide their time, resources, and efforts to effectively instruct so many students of various backgrounds, readiness and skill levels, and interests. With a perspective informed by advances in research and deepened by more than 15 years of implementation feedback in all types of schools, Tomlinson explains the theoretical basis of differentiated instruction, explores the variables of curriculum and learning environment, shares dozens of instructional strategies, and then goes inside elementary and secondary classrooms in nearly all subject areas to illustrate how real teachers are applying differentiation principles and practices to respond to the needs of alle learners. This book's insightful guidance on what to differentiate, how to differentiate, and why lays the groundwork for bringing differentiated instruction into your own classroom or refining the work you already do to help each of your wonderfully unique learners move toward greater knowledge, more advanced skills, and expanded understanding. Today more than ever, The Differentiated Classroom is a must-have staple for every teacher's shelf and every school's professional development collection.
Initial didactic situation --- Educational psychology --- Didactic strategies --- differentiatie --- leerlingenbegeleiding --- secundair onderwijs --- lager onderwijs --- Differentiatie ; onderwijs --- Leren --- Didactiek --- Onderwijs --- Differentiatie --- Zorgverbreding --- Leerstijlen --- Leerstijl --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dit boek is het resultaat van twee jaar intense samenwerking van twaalf ankerscholen binnen het Project Voorbeeldscholen voor Cognitief Sterk Functionerende (CSF) Leerlingen en Expertisecentrum TALENT van de KULeuven.(overgenomen uit het voorwoord, p.6)Dit boek geeft onderwijsprofessionals die op zoek zijn naar inspiratie rond de aanpak van cognitief sterk functionerende leerlingen een stevige boost. Onderwerpen als herkennen en signaleren, verrijken in de klas, klasexterne verrijking, versnellen en communicatie worden besproken met veel voorbeelden uit de praktijk, tips en casussen, waarbij zowel kleuteronderwijs, lager onderwijs als secundair onderwijs aan bod komen.https://www.diekeure.be/educatief/product/mijn-inspiratieboost-aan-de-slag-met-cognitief-talent-in-het-onderwijs/
hoogbegaafde kinderen ; onderwijs --- differentiatie ; onderwijs --- Hoogbegaafdheid --- Intelligentie --- Begaafdheid --- Differentiëren --- School management --- Didactic strategies --- intelligentie --- differentiële opvoeding --- hoogbegaafdheid --- cognitieve ontwikkeling --- Talentontwikkeling --- Leerlingbegeleiding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Casestudy --- Praktijkvoorbeeld
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|